Larvik (Stavern) - Reisverslag uit Larvik, Noorwegen van Jan en Hanny Wijk - WaarBenJij.nu Larvik (Stavern) - Reisverslag uit Larvik, Noorwegen van Jan en Hanny Wijk - WaarBenJij.nu

Larvik (Stavern)

Door: Hanny en Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Hanny

08 Juli 2013 | Noorwegen, Larvik

Oslo is een mooie stad maar na 10 musea bezocht te hebben, wilden we weer gewoon varen. Intussen zijn we ook het Oslofjord weer uit. Via Horten en Asgardstand (waar het bruggetje ligt waarop Munch zijn beroemde Schreeuw schilderde, naar Larvik maar zijn uiteindellijk zo'n 3 mijl buiten Larvik in Stavern gaan liggen. Het kleinste stadje van Noorwegen met enkele oude houten huizen uit 1700. Een zeer toeristisch plaatsje waar ook net die dagen het jaarfeest was. Gezellig druk. Intussen zijn we weer wat verder en liggen midden in de scheren in Valle. willen morgen naar Kragero en gaan dan wachten op het goede weer om het Skagerak over te steken naar Skagen. We denken aan het einde van de week maar wanner weet niemand. we zien de barometer stijgen en hopen op een paar dagen bestendig weer.

Groeten, Hanny en Jan, ab Cloud Nine.

• 08 Juli 2013 - 17:42

Marcel En Wilma:

Denk dat jullie gelijk hebben, varen is veel leuker dan dag in dag uit musea bezoeken.
    Wat een luxe om hieruit te mogen kiezen.
    We zullen wat van ons mooi weer naar jullie toesturen

Heel veel groeten en behouden vaart,

Marcel en Wilma

• 08 Juli 2013 - 22:42

Riet En Ed:

Zo te lezen hebben jullie voorlopig genoeg cultuur opgesnoven en inspiratie opgedaan voor de komende winter in alle grote steden en is het vanaf nu weer gewoon 'zeilen en varen" . Is ook leuk natuurlijk en wanneer jullie het stabiele weer van hier krijgen, dan ziet het er goed uit en kunnen jullie inderdaad eind van de week "oversteken" naar Denemarken. Wij krijgen Cas morgen voor een weekje, dus voor hem genieten van het mooie weer en misschien golfen wanneer het niet te warm is, want afslaan om 08.00 uur 's morgens zal voor hem niet meevallen. Temperaturen aan het eind van de dag, vandaag, van ruim 30 graden (35)....
    Goede vaart van Riet en Ed.

• 09 Juli 2013 - 10:07

Frans:

Hallo Hanny en Jan
    Goed genoten van de cultuur, zelfs het bruggetje van de schreeuw gezien!
    Nu maar lekker aan de wind op naar het avontuur
    We hebben eindelijk zomer en genieten ervan.
    gr Trees en Frans

• 10 Juli 2013 - 19:52

Louis En Tilly:

Hallo cultuurminnaars in Scandinavië,
    Machtig mooi lijkt ons: de originele Munch :)- zien én de befaamde plek waar het beroemde werk is geschilderd, daar kan eigenlijk geen boottocht tegenop! Maar, begrijpelijk dat de zee roept, nog harder dan De Schreeuw waarschijnlijk. Laat je niet gek maken ( dat deed Munch al meer dan voldoende) maak je eigen keuzes en vertrek als het weer dat toelaat. Volgens de weerberichten kan het voorlopig niet stuk, zelfs niet in Noord Europa.
    Geniet en verwonder je over de schoonheid van kunst en cultuur!
    Hartelijke groeten van Louis en Tilly

• 06 Augustus 2013 - 22:15

Ida Liebrecht:

Hallo Jan en Hanny,

Zo maar op een zomeravond kom jouw naam Jan ter sprake. Dat jij mij vroeger thuis, vanuit Dreumel, in Rossum kwam ophalen om samen naar het werk te gaan in Geldermalsen. Dus even googlen.
    Zo te lezen, zijn jullie actief en genieten jullie van het leven! En nog steeds samen! Ik mag ook niet mopperen... geniet verder van jullie reis. Ik moest even, na een wijntje, reageren.

Groet
    Ida Liebrecht