In een rak over het Skagenrak - Reisverslag uit Skagen, Denemarken van Jan en Hanny Wijk - WaarBenJij.nu In een rak over het Skagenrak - Reisverslag uit Skagen, Denemarken van Jan en Hanny Wijk - WaarBenJij.nu

In een rak over het Skagenrak

Door: Hanny en Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Hanny

14 Juli 2013 | Denemarken, Skagen

In Noorwegen zijn we tot Risor gevaren. Prachtige plaats met mooie baaien en rots-landschap. Maar eens moeten we ook weer terug en er werden een paar dagen met stabiel weer voorspeld. Donderdag ochtend om 04.00 uur vertrokken en 's avonds om 19.00 uur en 87 mijl verder de haven van Skagen aangelopen. Een mooie oversteek. Begonnen met een mooie wind, soms iets meer dan voorspeld maar de Cloud Nine liep er wel continue zo'n 6,8 mijl op het log door. Rif er in, rif er uit, rif er in en er weer uit. Tegen de middag was de pret over. De laatste uren hebben we de motor er bij moeten zetten omdat er nauwelijks nog wind was. Vergeleken met het zeilen op de Noordzee is het een hele saaie oversteek geweest. Onderweg geen schip gezien. Alleen om de kop van Skagen was het heel druk en direct achter Schagen lagen meer dan 20 zeeschepen voor anker.
Zijn nu in Saeby en vieren hier de havendagen mee. In de loop van de week gaan we steeds verder naar het zuiden. Hoe precies weten we nog niet want er wordt voor de hele week vrij veel wind voorspeld.

De hartelijke groeten van Hanny en Jan aan boord van de Cloud Nine.

• 14 Juli 2013 - 12:42

Tilly En Louis:

Hoi Jan & Hanny, Fantastisch, zo'n overtocht. Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben. Geniet van de plaatsen en de mooie zeiltochten.

Tilly & Louis

• 14 Juli 2013 - 13:56

Ed En Riet:

Hai Broer en schoonzusje,

Heel langzaam richting het Zuiden, maar met nog 6 weken voor de boeg, heb je alle tijd. Gelukkig het Skagerrak veilig overgestoken, want ook daar kan het natuurlijk aardig spoken. Moeilijk voor te stellen, "veel wind" de komende dagen, met hier elke dag zo tussen de 30 en 34 graden. Vandaag een beetje een gevoileerd zonnetje maar daar zijn we niet rouwig om.
    Volgens mij zeilen jullie van festiviteit naar festiviteit en zijn er dan steeds op het juiste moment, knap hoor.....Leuk om dat allemaal mee te maken. Geniet ervan en wij genieten hier met jullie mee. Liefs van je zusje en Ed (en Cas, maar die is vandaag bij To en Gerard!).

• 14 Juli 2013 - 15:45

Anaconda:

Hoi Hanny en Jan,
    Alweer onderweg naar het zuiden? Gaan jullie al op huis aan? Wij zijn sinds gisteren pas in Zweden. Zullen niet echt ver komen dit jaar. Zie onze site.
    Voor jullie is het nu goed als de wind in het noorden blijft zitten.

Heel veel groetjes en goede winden.
    Lex en Maria.

• 14 Juli 2013 - 20:34

Wilma En Marcel:

Hee zeebonken, alweer een mooie oversteek gemaakt! Het gaat lekker, hoop dar het weer en de wind voor jullie verder gunstig zijn om deze mooie reis richting zuiden voort te zetten. Geniet ervan, wij doen dat wel van jullie verhalen.
    Groeten,

Marcel en Wilma

• 14 Juli 2013 - 23:02

Gerard En Cato:

Lieve Jan en Hannie

Gut zeg, de meest luxe cruisetocht kan zelfs niet tippen aan jullie reis! Geen enkel reisburo krijgt zijn gasten zo op het juiste moment op de juiste plek.
    Maar jeetje wat wordt jullie eigen initiatief rijkelijk beloond.
    Ook op ons heeft de zee zijn aantrekkingskracht, weliswaar op heel andere manier. Wij gaan morgen namelijk met Cas en Riet een dagje naar Hossegor om ons weer te laten verrassen door de golfslag van de Atlantische oceaan. Een soort pootje baden dus! Helaas kunnen we niet zwaaien, maar met constant die zee in zicht zal het toch voelen alsof jullie een beetje dichter bij zijn.
    Dikke zoenen.

• 17 Juli 2013 - 09:04

Ivo En Ria:

Fijn te lezen dat jullie het goed naar de zin hebben.
    Zo,n oversteek blijft toch steeds een mooie ervaring
    Veel vaarplezier

• 20 Juli 2013 - 00:35

Jangreetje:

hai Hannie en Jan eindelijk een berichtje van ons hier, maar je weet het he beter laat dan nooit, maar jullie zijn weer aardig een eindje op weg zeg, Jan had net[ zoon] Jantje aan de lijn zij liggen nu in Skagenrak,hun schip het de Miraseti,[ een Carena 36] de wereld kan soms klein zijn om elkaar tegen te komen.Als je alle site's leest van Lex Ivo Jantje b ze hebben allemaal veel last van de wind dat moeten we wel wel hebben als zeilers maar teveel is ook weer wat, niet?
    Hannie en Jan nog heel veel plezier, en goed weer
    Liefs Greetje en Jan