Twee maanden onderweg - Reisverslag uit Fredericia, Denemarken van Jan en Hanny Wijk - WaarBenJij.nu Twee maanden onderweg - Reisverslag uit Fredericia, Denemarken van Jan en Hanny Wijk - WaarBenJij.nu

Twee maanden onderweg

Door: Hanny en Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Hanny

22 Juli 2013 | Denemarken, Fredericia

Vandaag hebben we het Kattegat verlaten on zijn in de Klein Belt aangekomen, althans bij, we liggen voor de hoge brug van Fredrericia naar Middelfahrt. Vandaag precies 2 maanden geleden reden we met Cato en Gerard over deze brug en keken we uit op een donkere, regenachtige zee en veel wind. Nu liggen we met 28 gr C voor dezelfde brug in de zon en geen wind.
Op het Kattegat hebben we alle zeilweer gehad dat je kunt bedenken, hoog aan de wind met twee reven in het grootzeil en plat voor de wind, het grootzeil op de bulletalie en de genua op de boom aan loef.
Alles prachtig vooral als dat, zoals in ons geval, afgewisseld wordt met weinig wind, zon in de kuip en de gekozen haven recht vooruit. De komende week gaan we hier op de Kleine Belt doorbrengen en ik wil graag ook eens een keertje naar het Duitse gedeelte daarvan.

Bedankt voor alle reacties, die zijn altijd zeer welkom.

Groeten, Hanny en Jan.

• 22 Juli 2013 - 23:25

Marcel En Wilma:

Hallo samen, weer een mooi en optimistisch bericht van jullie. Fijn dat het allemaal zo lekker verloopt, mooi weer, lekker windje, wat wi een mens nog meer, puur genieten dus
    Geniet nog maar lekker even door hoor, wij houden hier de boel wel draaiende.
    Hebben zondag Bert en truus metr kleine Tess en WEl op de offie gehad en daar hebben we uiteraard ook jullie reis besproken. We gaan jullie nu wel al een beetje missen hoor, maar aan de andere kant gunt iedereen jullie deze mooie reis!
    Die borrel samen komt wel weer.
    Dus, geniet er lekker van,

Heel veel groeten,

Marcel en Wilma

• 22 Juli 2013 - 23:26

Marcel:

in het vorige bericht moet je uiteraard lezen dat El ook op de koffie was

Groeten,

Marcel

• 23 Juli 2013 - 10:37

Elly Van Den Bogaert:

Hoi Han en Jan

Alleen maar mooie berichten,hartstikke fijn.
    Lekker genieten van mooie"winden"en zonneschijn,leuke haventjes en stadjes.
    De schade van vorig jaar inhalen,hebben jullie verdient.
    Hou dit zo vol tot de eindbestemming!!!!

Groetjes Jos en Elly

• 23 Juli 2013 - 10:59

Louis En Tilly:

Hallo Jan en Hanny,
    Geweldig dat jullie het zo treffen dit jaar! Welverdiend! Ook Nederland koestert zich in een meer dan zomerse periode. Goed voor de economie en het gevoel van algemeen welbevinden. Wij zitten heel regelmatig te genieten in de schaduwkant van onze tuin. Afgelopen week veel feestjes bezocht, onder andere bij Phillip en Marie-Anne die voor de 8ste keer de 4Daagse van Nijmegen hebben uitgelopen.
    Ondanks de professionele inzet van Louis, was ook bij de 4daagse de sfeer uitbundiger en gemoedelijker dan ooit. Misschien leren wij Nederlanders nog wel eens om wat tevredener te zijn. Thierry en Co. zijn inmiddels naar Zweden gereisd, een ontmoeting aan boord van de Cloud Nine zit er dit jaar dus niet in. Geniet van jullie wondermooie reis, we zien uit naar jullie relaas. Groetjes, Louis en Tilly

• 23 Juli 2013 - 12:33

Riet En Ed:

Lieve Hannie en Jan,

Het was goed jullie stemmen even te horen en uit je eigen mond te horen hoe jullie genieten van deze vakantie met veel mooi weer en, zojuist te lezen, allerlei windvariaties., waardoor er toch ook nog echt gezeild kan worden. Maar, jullie beginnen al aardig "af te zakken" en na de verkenning door de Kleine Belt deze week, nog een grote oversteek van de Duitse Bocht en dan komt Nederland weer in zicht.......De tijd gaat snel, hier ook met op dit moment Harriet en Willem hier bij 35 graden, dus genieten van het zwembad....
    Liefs
    Riet en Ed

• 23 Juli 2013 - 15:05

Ton En Ans:

Dag Hanny en Jan,

Nou, het is hier ook 35 graden hoor, dus verplichte zitdag voor ons en veel tijd om achter de computer te kruipen. Dat jullie ook veel mooi weer hebben , dat volgen we natuurlijk maar die technische termen van het zeilen daar snap ik natuurlijk niets van. Begrijp in iedergeval dat je je talenten kunt uitleven en het lijkt me voor Hanny ook wel hard werken of niet? De tijd vliegt zoals je nu al weer twee maanden onderweg bent en geniet dus maar nu het kan.
    Liefs van Ton en Ans

• 23 Juli 2013 - 15:19

Anaconda:

Hoi,
    Wij liggen in Kalmar, hadden al eerder weg gewild maar Thierry en gezin afgesproken. 2 gezellige dagen gehad en ook naar buiten gevaren. Allemaal aan boord, stond flink windje uit 't noorden en aardige golfjes. Vonden 't prachtig. Kijk foto's op onze site. Vandaag te harde wind weer uit 't noorden. Morgen Borgholm. Middelfart is heel leuk. Gaan jullie nog naar Kopenhagen?
    Groetjes,
    Lex en Maria

• 24 Juli 2013 - 13:04

Gerad En Cato:

Lieve luitjes,

Eerlijk gezegd vond ik het twee maanden geleden niet zo'n prettig idee te weten dat jullie daar later met misschien hetzelfde slechte weer terug zouden varen. Ben ik dus even blij te horen dat jullie nu de sunny site van de toentertijd bridge over troubled water kunnen ervaren. Doordat we die plek kennen krijgen we wel weer een beetje het gevoel dat we meevaren. Maar, zoals ik al eerder liet weten, we hadden toch als verstekeling aan boord moeten zien te komen. Want, zoals iedereen constateert, hebben jullie een ongelooflijk fantastiche mooie reis en wie wil dat nou ook niet. Zeker, als je dat land een beetje hebt ervaren. En dat gaat dus gelukkig maar door. Houden zo.
    We hebben net gasten uitgezwaaid, die op doorreis zijn naar Spanje, maar die ook eind volgende week nog met familieleden een zeiltocht met een catamaran vanuit Bretagne naar Engeland gaan maken. Ook zeilliefhebbers.
    Wij amuseren ons met elkaar, met vrienden, met gitegasten, met familie, maar missen jullie...
    Dikke kussen.

• 24 Juli 2013 - 23:27

Ton En Maianne:

Lieve Han en Jan,

Al weer twee maanden onderweg!
    Jullie hebben deze tijd wel heel intensief geleefd, veel gezien en meegemaakt en het gaat zo nog even door!!
    We blijven jullie volgen.
    Groetjes,
    Ton en Marianne